Premium Sailing Team

21.09.11 – verine kolmapäevak.

Tuule prognoos oli selleks päevaks nii kõva, et käiisme ennem starti kodust väikest fokat toomas.

Reaalsus osutus siiski teiseks. Ennem starti hakkas vihma sadama ja tõmbas lõunakaare tuule 5-6 meetri peale nii, et sõitsime hoopis light fokaga.

Rada pandi 1+6+1+6+Fo mis maa või merekeeli tähendab, et kaks vorsti Russalka ja Kuulimuna vahel.

Draama hakkas hargnema juba stardis mille protseduurile kõvasti hilinesime ja kellagi õieti käima ei saanud. Situatsioon tekkis vasakuga vastupurjetava Olympicuga ja tagant luhvava Fortega, kes meile ka protest karjus kuid koheselt punast lippu ei tõstnud.

Startisime alumisena nibin nabin lipu juurest, umbes neli sekundit ennem starti kuulsime ka raadiost aega ja start õnnestus ideaalselt. Olympic oli üle ja pidi tagasi minema.

Esimene krüss kulges meie juhtimisel Forte mõned paadipikkused maas.

Spinnaker heiskamisel magas mast situatsiooni maha ja jäime pisut hiljaks aga üldiselt läks enam vähem.

Allatuules võttis Forte peagi kannule kuid suutsime positsiooni siiski ilusti hoida. Ennem alumist märki üritas Forte ennast sisemiseks halssida kuid me olime veendunud, et seotust ei olnud  ja võtsime märki. Forte leidis siiski, et neil on teeõigus ja selle tõestamiseks põrutas meile ahtrinurka kolaki sisse.

Selle peale loomulikult lipp ka meil lipp üles. Ei pea vist mainima, et kommuninkatsiooni, mis antud situatsioonis kahe jahi vahel toimus trükimusta ei kannata.

Spinni alla võtmise käigus olid meil brassid kõhu alla sattunud ja Forte libises krüssus päris kähku alt välja. Brasse kätte ka ei saanud ennem kui mere poole pautisime. See paut aga toitis ja merelt saime Forte ees jälle päris korraliku edu mille aga vöörtekk ülemises märgis kiiresti ära vusserdada suutis – veest kätte saadud brassid olid nimelt seekord läbi vöörikantsli spinni külge kinnitatud. Pealmisi peale ei saanud ja loogilise jätkuna ka spinni keerdus.

Forte loomulikult sellist vusserdamist sõrm suus pealt vaatama ei jäänud ja oli hetkega kukil. Järgnes pingeline allatuul kus Forte üritas nõelta ülevalt ja alt.

Emotsioon oli laes ja arvamused mida jahtide vahel vahetati klassikalises mõttes sõbralikeks ei kavlifitseerunud.

Tekkis ka olukord mis oleks võinud äärmiselt ebatervislikult (ja seda mitte ainult jahile) lõppeda kus ühte Forte pealt ülesõidu katse luhvates brochisime ja ka Forte brouchi ajasime. Forte grootpoom vuhises selle manöövri käigus mitte väga kaugelt meie kallutajate peadest mööda.

Viimase alumise märgi võtsime taas esimesena ja hakkasime finišisse krüssama. Umbes kuulimuna juures käis mõnus litakas ja meie groodi soodinurk või õigemini rõngas lendas soodinurga küljest ära. Groot laperdas metsikult ja jäime kohe kannul oleva Forte vastu palju fokaga.

Rehviotsa loomulikult küljes ei olnud kuid Ivari Voki otsustaval tegutsemisel saime grooti niipalju alla lastud, et sai rehvi külge panna. Mainitagu veel, et Ivari sõidab Premiumi vööris ja selle positsiooni ülesannete hulka otseselt rehv ei kuuluJ

Enivei, rehvitud groodiga pidasime vastu ja peale arvestatavat paudi matchi finišeerisime esimesena.

Meie ja Forte terve sõidu väldanud tihe Match oli vesi peale valestarti täpiks jäänud Olympicule, kes vabalt sõites ja meid jälgides ennast finišiks väga järgi tõmbas ja lõpetas mõnikümmend sekundit peale Fortet.

Ümberarvestatult läks võit neile. Premium teine ja üllatuslikult kiilus ennast kolmandaks kuskil vetteväljade tagant välja seilanud Sylvia.

Kai peal oli razbor muidugi päris korralik. Situatsioone (purjetamise) selgitati kätega ja joonistati vihmast märgadele autokapottidele.

Lõpplahendus oli siiski härrasmehelik – võtsime mõlemad protested tagasi ja istusime Forte kapteniga maha ja jõime ühe õlle (A. Le Coq PremiumJ) peale mida läksime loodetavasti lahku suuremate sõpradena kui maha istudes olime.

Igatahes oleme Foretle ülitänulikud, et nad aasta aasta järel sihikindlalt võistlevad ja väga tugevat konkurentsi pakuvad. Ilma sellet poleks ka mingit progressi.

See kolmapäevak oli meie meelest üks ägedamaid 41-e lahinguid üldse mis sel hooajal purjetatud ja kuigi härrasmehelikkuse piire sai omajagu kombatud on tihe ja aggressiivne konkurents see mis adrenaliini pulbitsema ja silma särama paneb.

Äggggge!!

Priit

Premiumi kapten

PS. Ununes mainida, et groodi soodinurga lisaks käristati lõhki loomulikult ka üks spinJ