Premium Sailing Team

Duell

Tsitaat eelmisest postitusest: Soomlaste Lexus oli esimesel etapil klass omaette. Ilmselt ainuke, kes neile siinsetele vetel konkurentsi suudaks pakkuda on Mati Sepa mehed Eesti Lexusel. Loodetavasti saab see põnev duell kunagi toimuma.

Seda kirjutades ei olnud õrnematki ettekujutust, et see duell võiks toimuda järgmise 24 tunni jooksul ning mitte Eesti ja Soome Lexuste vahel vaid, et üheks osapooleks on Premium.

Kolmapäevaks saabus Stig kahe oma mehega ja olime jälle mõõdetud kaalus, mis on meie puhul siiski veel 100kg vähem kui X41 klassi kaal.

Esimese sõidu lõpetasime kolmandana, mis pärast ümberrehkendamist andis neljanda koha. Lexus võitis.

Stigi plaan aga oli selge – järgmises sõidus Lexus ette võtta. Ja nii ka läks. Meil oli selge käigu probleem kuna otsustasime peale Muhu Väina vana groodiga edasi sõita ja see karistas kiiruses korralikult.

Igathes oli järgmine sõit põnev. Olime esimesed ja hoidsime Lexust kenasti taga. Ennem teis alumist märki õnnestus neil spinniga kõrvale jõuda ja nad hakkasid meid luhvama mille peale tõbasime punase lipu üles. Selle peale kuuldus soomlaste “Mitä vittu?” vanad ei olnud määrustega selgelt piisavlt sina peal.

Igatahes hoidsime esimest kohta ja ümberarvestamine kohta ei muutnud.

Selle päeva viimane sõit oli lühik avameri ca 11nM. Pilt oli päris äge kui kõik viis laeva allatuule otsa praktiliselt kõrvuti sõitsid.

Väike kommunikatsiooni probleem oli roolimehe ja navigaatori vahel mille tulemusena suutsime endid jätta selle rivi välimiseks. Aga Stig lahendas selle probleemi samuti meisterlikult ja märgi võtsime kui mälu ei peta kolmandana. Krüssus aga saime mere poolt võidu ja olime varsti jälle võitlemas esikoha eest. Lexus tuli paremaga ja tegime talle paudi alla aga see oli tõesti napikas ja nad pidid kurssi muutma. Mille peale tõusis loomulikul punane lipp.

Sõitsime karistust kandmata edasi ja tegime ka Fortele paudi alla seekord kindlasti puhtal ning olimegi esimesed ja ennem finishit õnnestus taganttulijatega vahet veelgi suurendada.

Alustavates tulemustes taas esikoht. Aga need tulemused olid tõesti alustavad, sest kohe algas tõeline protesti laine, mis kestis õhtul kümmneni. Tulemus oli see, et kahes meile esitaud protestis jäime õigeks aga Lexusele paudi alla tegemise eest saime baranka. Eriti pull oli see, et põdrad olid nii närvi aetud, et nad protestisd ka kaks päeva varem toimunud sõitu selle eest, et meid oli vähem. Veel huvitavam aga oli, et see protest läks läbi ja saime ka esimese päeva eest baranka. Sellega oli meie regatt praktiliselt läbi ning ka Eesti Avamere Karika arvestuses santsud läinud.

Mis siin ikka muud tõdeda kui, et läksime “vittuilema” ja selle tulemusena “vittuildi” meile korralikult.

Üldiselt nii plaju kui pärast räägitud sai olid kõik X-i mehed vähemalt seda meelt, et protest vähendatud meeskonnag sõitmise eest oli maaslamaja löömine ja õige purjetaja nii ei teeks. Aga ütleme nii, et “maassa maan tavalla”.

Neljapäeval oli viimane võistluspäev, kus plaanis kolm lühirada. Et, seise muuta oleksime pidanud kõik kolm sõitu võitma. Aga tuul oli kuskil 7 sõlme ja see andis edu Grand Soleidele. Väga selgeks sai ka see, et meie spinnid alla 4 m/s ei toimi. Forte suutis allatuules Audi Spordist korduvalt mööduda aga meil elas Lexus seljas . Peale esimest sõitu oli selge, et selle tuule ja meie vana groodi ning spinnidega esikohale otseselt asja ei ole. Teise sõidu siis pühendusimegei Lexuse jebimislele ja see tuli korralikult välja. Roolimees luges ainult 3,2,1 ja silma ja uuesti ja uuesti. Lexuse peal hoiti kätega peast kinni aga see ei aidanud midagi. See osa oli kui peatükk purjetamise õpikust, et kuidas endast kiiremat laeva kenasti seljatag hoida.

Kokkuvõtteks, et saime korraliku õppetunni kuid sellest hoolimata jäi midagi tõsiselt kripeldama. Eriti suureks läks aga kripeldus siis kui neljapäeval peale finishit hakkasid sms-d saabuma, et pooled mehed, kes nädalavahetuseks lubasid tulla peavad tööl olema jne.

Siis polnud enam essugi teha kodinad kokku ja diiselgenuga kodu poole.

Sellega jäi meie kauaoodatud esimene IRC etteaste tegemat. Jäägu need tulemused sms-i saatjate südamele. Aga mis seal ikka, mis sitasti see uuesti! Õnneks pole hooaeg veel läbi.

2 Comments

1. Noor purjetamishuviline

“Olime esimesed ja hoidsime Lexust kenasti taga. Ennem teis alumist märki õnnestus neil spinniga kõrvale jõuda ja nad hakkasid meid luhvama mille peale tõbasime punase lipu üles. Selle peale kuuldus soomlaste “Mitä vittu?” vanad ei olnud määrustega selgelt piisavlt sina peal.”

Kas see on siis keelatud? Kuna väga ei tea neid reegleid, siis kas saaksite palun seletada seda olukorda täpsemalt ja kuidas tohib või ei tohi käituda.

2. Kapten (Post author)

Kui uskuda Purjetamis Võistlusreeglite punkti 17″Samal halsil õige kurss” mis ütleb:
    “Kui vabalt taga allatuule olev paat saab alltuule seotuks lähemale kui kahe tema kerepikkuse kaugusele samal halsil oleva paadiga, ei tohi ta purjetada kõrgemal oma õigest kursist jne”

Ehk siis tagant tulija ei saa luhvata. Just see oli reegel mida soomlased eirasid meid räigelt luhvama hakates