Premium Sailing Team

X 41 Eesti Meistrivõistlused

4-6. mai peeti X41 klassi Eesti Meistrivõistlused Tallinna lahel.

Osales 5 jahti aga konkurents oli tihe ning tase kõrge. Premiumi meeskonnas kolm 2010 aasta maailmameistrit ning kohal ka sama võistluse teine paatkond soomlaset Nicole ning 2010 X 41 MM pronks Forte. Lisaks Olympic ning soomlaste Xini.

Reede õhtul peeti üks võistlussõit, laupäeval neli ja pühapäevaks jäi kolm.

Esimesse starti ei tulnud Forte. Tegime hea stardi aga kiiruses jäime Nicolel alla ning finišis teisena. Meie klassi groot mida oleme hoidnud nagu seda samust pilpa peal on ahterliigi küüneks keeranud ja vaatamata kõigile ponnistustele ei õnnestunud seda normaalseks trimmida. Kiirus vähemalt pool sõlma alla targeti.

Laupäeva hommikul kogunesime paar tundi ennem starti ja näppisime masti trimmi. Aitas ja kiirused võrreldes eelmise päevaga oluiselt parem kuigi käigu probleemid kummitasid endiselt kogu päeva.

Laupäeva esimeses sõidus oli mitu vale starti ja kaks jahti keerasid tagasi. Meie vöörimees kinnitas, et meil oli puhas ja, et Xini oli meie ja kohtunike vahel nii, et kõik pidi ok olema. Võitsime selle sõidu päris pikalt aga seda suurem oli üllatus kui finišis vilet ei tulnud. Saime siiski OCS-i. Esikoht jälle Nicolele.

Laupäevase teise sõidu võitsime. Kolmandas stardis oli lipu eelis ja üritades seda ära kasutada startisime alumistena. Stardis kohmitsemise tulemusena sõitis Olympic meile peale ja viis meid pikalt vasakule. Parem pool oli kogu päeva parem olnud ja paremale läinud jahid olid ees ka seekord.

Mingi hetk leidsime endid juba viimaselt positsioonilt kuid finišiks suutsime siiski Xini edestada. Neljas koht ja kuna üks OCS oli juba siis neljas jäi ka sisse. Nicole seekord küll teine kuid vahe muudkui kärises.

Neljas sõit ei toonud meile olulist paranemsit. Leidsime endid taas fliidi keskelt kuid viimases krüssus suutsime Fortest finišiliinil mööduda. Teine koht kuid võit jälle Nicolele.

Teise päeva lõpuks hakkas võit vaikselt käest libisema. Nicole seeria oli 1-1-2-2-1 ja meil 2-OCS-1-4-2. Vahe 4 punkti.

Pühapäeval võisteldi juba oluliselt vaiksema tuulega. Kui esimeses stardis oli tuult veel 5 m/s siis viimaseks sõiduks hakkas täitsa vaikima langedes kohati alla 2 m/s.

Esimeset sõidus esimes krüssu võitis järjest paremaid tulemusi näidanud Olympic. Alla tuules saime neist siiski mööda ja hoidsime liidrikohat lõpuni. Nicole seekord neljas.

Teises sõidus piirdusime kolmanda kohaga Olympicu ja senise parima tulemuse teinud Xini järel. Nicole taas neljas. Vahe nendega ennem viimast starti mahaviskamist arvestades 2 punkti.

Viimases sõidus priima start laeva juurest. Saime päris korraliku edu Nicole-i jäädes flliidi sappa. Kuid ta tõusis sealt kenasti ning oli viimases märgis kust lühike krüss finišisse kolmas. Niimoodi lõpetades oleksime punktidega viigis olnud. Kui neljandana viimast märki võtud Forte vedas pikema kõrre ja suutis finišiliinil vaiksemasse tuuled jäänud Nicole edestada. Ja Premium võitis X41 Eesti Meistrivõistlused 1 punktiga!

Nicole kokkuvõttes teine ja kogu regati tõusvas joones purjetanud Olympic igati teenitult kolmas. Järgnesid Forte ja soomlaste Xini.

Igati põnev ja hästi korraldatud võitslus kus pinget jätkus regati viimaste sekunditeni. Kiidame kaasvõistlejaid tiheda konkurentsi, korraldajad väga kiire ja ladusa korralduse ja Premiumi toetajaid A. Le Coq, Webmedia, Rudus, Netgroup, Extreme Sport!