Premium Sailing Team

Saabumine Arendali

Neljapäevaks 29. juuliks oli Premium nädala tee olnud ja võistlusmeeskonnal oli aeg järgneda.

Lahkusime Victoriaga Stockholmi poole. Väljasõit oli suureks kergenduseks, sest uued purjed jõudisd Tallinnasse paar tundi ennem laeva väljumist ja oli hull töö need õigeks ajaks kätte saada. Suured tänud DHL-le ja Finnairile suurepärase kiiruse ja suutlikuse eest.

Stockist sõitsime Arendali praktiliselt 12 tundi. Kohale jõudes ootas meid ees sitkea siss Erkka, kes oli juba eelmisel päeval kohale lennanud. Mida aga polud oli laev. Olime kogu päeva üritanud helistada aga nad oli levist väljas.

Ootasime neid kaldal rummi rüübates kella kaheni ja siis keerasime kogu kambaga autosse, kahe inimes telki (edaspidi tempel), autosse ja purjetreilerisse magama.

Kahe tunni pärast kell neli eesti aja järgi laev siiski saabus. Nad oli 16 tundi 15m/s tuule ja 8 meetriste lainetega grüssanud.

Sellega oli kõige tähtsam ülesanne täidetud ja paat leitud. Elu hakkas naeratama jälle.

Järgmisel päeval peeti algselt kavas olnud X 41 Tune Upi asemel LYS võistlus. Seal me ei osalenud kuigi fliit oli päris uhke – Swan 56, 42 jne.

Näppisime trimmi ümber ja läksime välja uusi fokasid proovima. Süda põksus päris kõvasti, et kuidas uued Neil Pryde purjed ka sobivad. Peab tunnistama, et uus light/medium oli praktiliselt perfektne. Õhtul sõitsime med/heavyga 10m/s tuuelga ja paduvihmas kuid Norra kiiremima paadiga võrreldes tundus käik vähemalt võrdne olevat.

Ütleme nii, et suunurgad tõmbusid ülespoole ja kergendus oli suur. Tundub, et oleme vahepeal kadunud trimmi taas leidmas ja käigu taha enam midagi jääda ei tohiks.

Arendal ise on nagu väike muinasjutu maa uskumatult kaunite majakestega fjordi kaljustel kallastel. Halb on ainult see, et suvi jäi Eestisse maha. Siin on täna kogu päeva ainult sadanud ja elu käib tormikates.