Premium Sailing Team

WATERGATE

Meeskond hakkas kogunema Pärnusse kolmapäeva 8 juuli õhtuks. Plaan oli ka Pärnu kolmapäevakule startida aga laev tahtis oma jagu nokitsemist ja nagu ikka polnud ka mehi startimiseks piisavalt.

Pärnusse jõudsid kapten ja Erkka kuskil viie paiku, Lauri kaheksaks ning Jänku ja Siim keskööks. Milline jällenägemisrõõm!

Suuremad tööd olid vantide ning reelingu lahtivõtmine ja siilikoonimine, et laeva veekindlaks teha. Saime sellega keskööks valmis aga masti trimmi enam pimedas näppima ei hakanud. See oli paha kuna järgmine päeva saabus Pärnusse beebi orkaan ja mastiga midagi ettevõtta oli võimatu.

Tuul oli korralik puhangutega üle 20m/s. Starti lükati reede hommikul kella kaheksaks ning rada lühendati.

Võistluspäeval oli äratus pool kuus ning sõitsime jahi bensukasse kus tuul oli  vaiksem nii, et saime masti näppida. Ettevalmistus kestis siiski pisut kaua ning starti jõudes olid lipud juba üleval. Saime lippudes valesti aru, hakkasime liini vaatama mille tulemusel olime stardi ajaks üle liini ning pidime tagasi tulema, mis kogenematu meeskonnaga kõvas tuules oli keerukas ettevõtmine.

Jäime vähemalt 3-4 minutit hiljaks ja hakkasIme teisi taga ajama. Krüssu esimesed paar tundi läksid väga hästi kuigi tuult puhanguti 28 knotsi. Trimmi oli paigas – jaht lendas läbi 2 meetriste lainete nagu nool ning tundusime teistest kiiremad ja kõrgemad olevat. Kolmas koht oli uba käeulatuses aga krüssu kolmas tund oli ebaedukas ja loodetud positsiooni parandust ei tulnud. Suutsime ainult Tuule peanaha võtta ja kogu lugu.

Kihnu S toodrst andis tihedalt spinniga tulla kuid mõne tunni pärast tuul vaikis. Siis õnnestus Lady Birdist ja Beringust ette saada ning edu suutsime ka järgmisel spinni otsal Allirahust Paatsalu Läänepoisse isegi kasvatada hoolimata sellest, et Bering spinni topis kandis.

Pöördepunktis olime liidritest Audist ja Fortest 20 minutit maas. Nad läksid Saaremaa poole kus tundus rohkem tuult olevat.Nende sabas polnud mõtet sörkida nii, et suundusime Paatsalu pool, Bering meie järel.

Maa all polnud tuult üldse ja tulime merele tagasi. Bering jätkas maa alt ning kui hommikul ennem Kihnu S-I valgeks läks olid nad meist märgis 6 minni ees. See eest olid Audi ja Forte merel meile 30 minutiga kaotamas ning Lady Bird sama kaugel meie selja taga.

Nii jäi olukord finishini kuhu jõudsime laupäeva hommikul kell 9.48. Peale ümberarvestust olid Watergate suure grupi tulemused: järgmised
1. Bering
2. Premium
3. Lady Bird
4. Audi Sport
5. Forte
6. Tuule.
Resultaat pole pahad aga kõige parem oli see, et Team töötas meeskonnana ja vastupidi. Ettevalmistus tehti hoolikalt, navigatsiooni lausa mitme mehega ja kõik pidasid kogu sõidu välte kenasti vastu kuigi 26 tunni jooksul kogunes unetunde igale ühele vaid mõni.
Õhtul kostitas suur sponsori esindaja meid hea tulemuse puhul korraliku õhtsöögiga.

Au ja kiitus kõigie osalejatele!

1 Comment

1. Jaak

Tänud kifti ülevaate eest. Sõitsite tüesti tubli sõidu…