Premium Sailing Team

Kojusõit Kiel – Ventspils , Pärnu

Laupäeva õhtul saabusime ( Aarnega )  kella 6 paiku Kieli sadamasse täpsemalt Olympiahafen Schilksee , kus ootas meid ees tõeline purjetajate pidu, just lõppenud Kieler Woche. Meie siirdusime aga X-de kai poole, sealt polnud raske leida ilusas lipuehtes Premiumi. Omaette huvitav oli ka uurida kuidas konkurendid välja nägid, kes veel kai ääres seisid
Külakostiks Tallinnast kaasa võetud kast Premium a le Coq õlut ei tekitanud emotsiooni, sest Kapteni väitel oli kõvasti purjetatud ja kodunt kaasa võetud varud veel tarbimata.)
Kohe , tunni pärast toimus ka X35 ja X41 pidulik autasustamine. X41 võitajad saksalsed GER41 õnnestus ära näha vt. pilti, samas tore,et ka 4-nda koha mehed Premium Estonia ! välja hõigati ja tunnustamist väärisid vt. pilti
Pärast pidulikku õhtusööki BMW Effective Lounge’s valges telgis oligi aeg end teele seada, andsime otsad õhtul kell 22, ees ootas üle pea 500 miiline kojusõit.
Sadamast väljudes oli selge, et tuul on jälle silmaauku, tee mis teed ,aga ilma naftata edasi pole mõtet raiuda.
Kapten jagas kohe meeskonna : Aarne, Andrus, Ivar, Meelis, Aivar, Kapten vahtidesse, igale ühele 4 tundi korraga. Kohe tähistasime ka omakeskis EM 4-ndat kohta, tublid osalejad said oma karikast väikest “saksa kohvi ” maitsta vt. pilti

Meeskond sättis end mõnusasti sisse, väsinud mehed magama, värsked mehed vahti .

Pärast 24 tundi põristamist, kus laine oli suht vaikne ,vast kuni 1 m max, oli selge: niimoodi me ka edasi ei saa, tuli hakata tegelema purjetamisega nagu Kapten ütles.
Esiteks oli vaja paika strateegia, kas läheme mööda Rootsi lõuna rannikut ja Bornholmi saarest ülevalt või keerame suuna veelgi lõuna poole Bornholmist alt, mööda Poola rannikut, mis viiks meid kuhugi Klaipeda kanti. Peale jäi nn. Rootsi strateegia ja võtsime suuna mööda rannikut. Tegime ka tehnilise  peatuse pühapäeva hilisõhtul Ystad nimelises sadamalinnas ( üks Rootsi mandri lõuna poolsemaid punkte ) , mis osutus suht suureks sadamaks.  Teades svenssoni suhtumist oli selge, et kell 23 õhtul ei taha meid enam keegi teenindada, aga Aarne ei lasknud sellest end häirida, helistades sadamakaptenile teatas resoluutselt : we need now, petron not morning. Ühesõnaga saime sellega hakkam!  täis paak ( 75 l ) + 35 l kanistrites oli varutud svenssonile omase kirve hinnaga 22.-eek/ l, aga sevnssonit tuleb ju täna toetada, sest SEK on EUR suhtes nõrk : )
Lahkudes tegime veel kohalikus sadamakõrtsis sohvadel mõnusasti istudes tassikese “head” rootsi kohvi.
Seilasime edasi mööda Roosti rannikut eesmärgiks Ölandi saare lõunatipp, et siis panna lõplikult paika strateegia Balti mere ületamiseks, samas tagas see ka meile veel teoreetilise side maailmaga , olles mobiili levialas.
Teise päeva lõunaks oli aga seegi eesmärk ( Öland ) saavutatud ja suundusime tõelisele merele, paraku aga tuul ei soosinus meid üldse , proovisime purjetada, aga tuulenurgaga 0…10 ei tulnud sellest suurt välja, kui siis kiirusega 5..6 sõlme, käiku läks jälle naftapuri.
Pärastlõunat soojendas päike meid ja kohe algas seltskondlik tegevus. Millest mehed ikka merel arutavad kui….. .masu, poliitika, täpe=täitsa p……..s. Jänku algatas mõttetalgud: miks ta on pettunud riigis, millest kujunes päeva nael, paraku talgujuht väsis üsna pea….
Missugused olid tegelikud mõttetalgute järeldused jäävad paraku asjaosaliste teada.
Edasi oli ainult meri, meri ja meri. Kusjuures mainiksin eraldi päikse loojangut ja tõusu, mina küll ei saanud aru,et oleks pimedaks läinud, kui siis ainult tunnike oli pisut hämaram.
Kolmanda päeva hommikuks oli selge, et naftaga vuristades ei saa me riske võtta kui läheb päris plekiks, samas hoidis kogu öö ühtlast tuult 10..13 sõlme. Navigeerisime edasi: plotter näitas kursiks kas Saaremaa ( Mõntu ) või kuhugi Läti rannikule, purjed üles ! Üllatav ,et saime kiiruseks isegi 7…7,5 põhjuseks oli ka suht madalas laine.
Kolmanda päeva purjetamine läks hästi vt. pilti , ütleksin isegi fine sailing, päike kõrvetas meid mõnusasti, jaht liikus hea käiguga, kapten eestvõttel korraldasime tõelise grillipeo testides erinevaid saksast varutud vorstikesi, head vürtsikad suutäied olid küll!
Eks ikka igatsust maad näha, ükskõik kas see on kodune Eesti või sõbralik Läti.  Plotter näitas Läti väike sadama Pavilosta kurssi, samas oleks strateegiliselt ikkagi hea jõuda vähemalt Ventspilsi.
Purjetasime edasi, 20 miili enne rannikut oli valik tehtud: seekord siis Ventspils. Missugune emotsioon vallundus, kui maa hakkas paistma oli võimas ! Kapten lisas veel vürtsi lubades kõlaritess Tõnis Mägi Koit, täis võimsusel ja meeskond oli kõrgendatud meeleolus!
Ventspilsis randusime kell 20 õhtu, pikemalt ei kommenteeriks sealset sadama olukorda, kes käinud teab, otsustasime ka teha korraliku õhtusöögi kohalikus pubis, mis see kord ebaõnnestus täielikult.
Jahti naastes ootas meid ees väike vahetus : Aivar ja Meelis pidid lahkuma tööülesannete tõttu vahetades välja 2 Pärnumaa poissi Häädemeestelt Rando ja Madis
Tegime veel kail külakostiks toodud koduste räime rullidega pitsi ( hmmm ! )  ja  suundusime Pärnu poole
Neljas päev tiiruga ümber Kolka nina ja ees ootas Riia laht, kahjuks vaibus tuul juba üsna varsti. Pärnu sõit oli tõeline “champange sailing” 1. juuli pärast lõunal saabusime õnnelikult, aga väsinuna Pärnu sadamasse seljataga 480 miiline teekond koju !