Premium Sailing Team

EM-i kokkuvõte

Tere blogi,

EM on tänasesk juba nädalapäevad läbi aga võistluste edastamine blogis peatus vist teise päeva järel.

Teine päeva nagu juba mainitud asjadesse olulist pööret ei toonud. Kohad neljas, viies ja õnnetu tuule keeramise ja manöövritega puterdamise tõttu kaheksas, Päeva lõpuks olime kuuendal kohal aga hommikuks muudeti see viiendaks kuna üks norrakas sai vale stardi tõttu OSC. Etterutates niipalju, et see muudeti järgmiseks päevaks jälle ümber ja olime taas kuuendad.

Roolimehele läks see asi nii südamesse, et ta võttis otsustava vormi paranduse ette. Järgmiseks hommikuks oli nägu vähemalt natuke lõbusam kuigi tervis pidi suht paha olema.

Aga igatahes järgmine päev kujunes ekstreemseks.  Välja minnes oli tuult 20 sõlme kuid prognoos ütles, et tuul tugevneb. Ja nii ka läks. Esimeses sõidus käisid pagid 28 knotsi juurde. Sõitsime pidevalt brouchi piiril ja kohe peale esimese sõidu finishi vilet olime hiinakas aga mingi ime ja soodime meeste kiire reageeringu tõttu tuli asi viimasel hetkel siiski tagasi.

See mis X35-te sõidus toimus oli pehmelt väljendudes hirmus. Brouchid, hiinakad jne. Üks laev sõideti üleval märgis nii puru, et mööbel oli õue näha.

Ennem teist starti puhus tuul konstantselt 26 knotsi. Sõidu ajal pagid 32 knotsi. Laine pealt tegime 17,7 sõlme käiku, mis peaks ka meie laeva kiirus rekord olema kuigi Mati olevat Baltic Openil 18,7 sõlme saavutanud.

Teise sõidu viimasel alla tuule otsal brouchis meie ees oleva Extacy. Hetkeks tekkis lootus temast mööda saada ja sõidu kolmas koht võtta kuid siis brouchisime kohe ka ise ja sinna see jäi.

Päeva tulemused siis taas 5 ja neljas nii, et rõõmustada võis ainult selle üle, et laev ja mansa ühes tükkis sadamas tagasi. Nagu ennem juba öeldud paljudel nii hästi ei läinud. Näiteks murdsid kaks X41-te spinni poomid ja X35-te hävingud olid veelgi suuremad.

Mati ütles, et ka tema pole suure jahiga nii kõva ilmaga rada sõitnud.

Esmakordselt ilmnesid käigu probleemid. Kui kuni 11-12m/s oli Premiumi käik eriti hea siis peale 11 m/s hakkasime teistele alla jääma. Grooti siledaks ei saanud ja laperdamine võttis silmnähtavalt hoogu maha.

Viimane päev oli balsam meie haavadele. Tuul puhus 15-20knotsi ja eelmis päevaga võrreldes oli see nagu jalutuskäik.

Saime kaks teist kohta kusjuures teisel sõidu kaotasime max poole paadi pikkusega. Finishis segasid meid X35-d kes võttsid samal ajal otse finishi ees asuvat alumisi märke.

Lõpetasime EM-I neljanda kohaga ja oleme selle kohaga igati rahul. Nii Mati kui Andrus ütlesid mõlemad, et medal oleks arvestades seda palju me koos sõitud oleme põhjendamatu olnud. Profispordi ja treenimise mõte kaoks siis täielikult ära.

Omalt poolt lisaksin, et kuigi mulle oli suur pettumus, et me oma tiimiga EM-le minna ei suutnud siis tagant järgi oli ühendmeeskond isegi parem variant. Õppisime Beringu tulest ja veest läbi käinud meestelt palju ja kindlasti parandab õpitu meie oma sõitu märgatavalt.